Marketing

Meer competenties

Zie ook

Hoe helderder en transparanter jouw PR is, hoe beter mensen deze zullen onthouden!

Marketing is een product, dienst, merk of organisatie zo promoten dat deze meer bezoekers, kopers of een grotere naamsbekendheid krijgt.

Marketingplan

Een belangrijk en onmisbaar onderdeel hierbij is het marketingplan. In dit plan staat onder meer:

  • welke doelgroepen er zijn
  • hoe deze het beste benaderd en bereikt kunnen worden
  • bijbehorende doelstellingen
  • en de strategie om de doelstellingen te halen

Door het marketingplan te combineren met het communicatieplan kun je jouw product, dienst, merk of organisatie optimaal promoten. Denk dan aan adverteren of PR-activiteiten (bijvoorbeeld winacties, open dagen of op een beurs staan).

Aanpak

Om een marketingplan te kunnen maken, ga ik na:

  • wat voor een soort bedrijf jouw bedrijf is
  • wie jouw doelgroepen zijn
  • wat de bedrijfs-/organisatiedoelstellingen zijn
  • welke andere wensen het bedrijf heeft
  • de SWOT (Strength, Weaknesses, Opportunities en Threats) van het bedrijf

Vervolgens wordt er een tijdsplanning en budget toegevoegd. Uiteindelijk ligt er een plan op tafel waarmee jouw bedrijf aan de slag kan. Het is heel belangrijk om een evaluatie niet te vergeten. Zo leer je van eventueel niet gehaalde doelstellingen en weet je wat je de volgende keer anders kan doen.

Vragen of interesse?

Op locatie (voorkeur regio Utrecht) en vanuit huis

Bureau 87
KVK: 71851771
contact@bureau87.nl

© 2018 Bureau 87