Over

Met goede communicatie, planning, openheid en een flinke dosis creativiteit en humor kunnen projecten zonder meer goed en snel worden afgerond

Sinds 2011 houd ik me bezig met communicatie en dan met name met digitale communicatiekanalen. De afgelopen jaren is hier webredactie, marketing en webdesign bijgekomen.

Werkzaamheden

Als communicatieadviseur is het mijn missie om helder en duidelijk te communiceren, zowel offline als online. Ik kijk waar de kansen liggen en hoe deze het beste benut kunnen worden.

Ik heb bij verschillende bedrijven en organisaties de naamsbekendheid vergroot en de online communicatie verbeterd.

In de volgende vakgebieden heb ik gewerkt:

  • communicatie
  • webredactie
  • PR-marketing
  • film & televisie
  • grafische vormgeving

CMS’en en Analyticprogramma’s

Drupal
SIM
Typo3
WordPress

Google Analytics
Siteimprove

Ontwerpprogramma’s

Illustrator
Indesign
Photoshop

Webredactie

De afgelopen jaren heb ik gewerkt bij verschillende overheidsinstellingen. Het ging dan vooral om functies binnen een webredactie of communicatieteam:

  • nieuwe websites lanceren (o.a. websitestructuur bepalen, overleggen met leveranciers en tijdschema in de gaten houden)
  • gedeeltes van websites opnieuw indelen en vullen
  • overleggen met verschillende afdelingen en contenteigenaren om de content up-to-date te houden
  • zorgen dat de websites toegankelijk zijn voor iedereen
  • teksten op B1-niveau schrijven
  • teksten schrijven en/of redigeren
  • schrijfwijzers en stijlgids schrijven
  • analyticprogramma’s gebruiken om de websites op het gebruik van de bezoeker aan te passen
  • SEO optimalisatie

Communicatie en marketing

Van een mediabedrijf kreeg ik het verzoek om te onderzoeken hoe ze meer opdrachten binnen konden krijgen en hoe ze bestaande klanten aan het bedrijf konden binden. Om hier antwoord op te kunnen geven heb ik:

  • een communicatieplan gemaakt (o.a. welke middelen zijn er al, welke middelen zijn geschikt, wat is de doelgroep en hoe kunnen ze worden toegepast)
  • een marketingplan gemaakt (o.a. wat gebeurt er nu, wat wil je bereiken, hoe bereik je de doelgroep, welke (financiële) middelen zijn er)

Aan de hand van deze 2 plannen heb ik ook nog een social media plan gemaakt en is er besloten om een nieuwe naam te nemen en daarbij onder andere een nieuwe website op te zetten.

Vragen of interesse?

Op locatie (voorkeur regio Utrecht) en vanuit huis

Bureau 87
KVK: 71851771
contact@bureau87.nl

© 2018 – 2019 Bureau 87